Jag tycker om det engagemang som de amerikanska tv-bolagen (och deras pressavdelningar) lägger ner inför lanseringen av nya säsonger av sina tv-serier.
Hbo,
Amc och
Showtime har ofta pressbilder som är fotade av prestigefotografer och väl genomförda trailers och kampanjer. En favorit är den här bilden som Gregory Crewdson fotade inför
Six Feet Unders tredje säsong, när familjen Fisher sitter i ett hav av blommor.

(En rolig detalj är att Claire droppar Crewdson som en av sina favoritfotografer i säsong två, när hon besöker konstskolan som hon sedan börjar på.) Eller denna pressbild inför lanseringen av
Mad Men, som berättar en hel del om serien i sitt bildspråk.

Om ni inte sett
HBO:s symbolfyllda trailers inför säsongspremiärerna av
Six Feet Unders olika säsonger rekomenderar jag ett besök på youtube, eller bildgoogla "
Sopranos Taxicab Campaign" för smart marknadsföring.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar